Nå, nå nærmer det seg noe her. På tide å finne tilbake til normalen og å komme i gang med en ny sesong av JenteSkills. Sesong 1 ble jo en kjempe start og grunnet situasjonen, så ble gjennomføringen av sesong 2 et sorgens kapittel. Kjapp oppsummering av sesong 2, et stort sort bilde, med teksten Covid-19 i midten. Uansett da, det som sesong 1 og sesong 2 har til felles, er at påmeldingen ble fulltegnet på få timer. Nå nærmer vi oss starten på JenteSkills sesong 3.
Det har vært et herlig eventyr også når det kommer til JenteSkills på sosiale medier. Der har det tatt helt av og vi vokser fortløpende 🙂 Så det er ingen tvil om at vi gleder oss stort til ny sesong 🙂
JenteSkills skal i utgangspunktet ha samlinger i perioden fra sesongslutt til sesongstart. Covid-19 har bydd på utfordringer her og har ødelagt en god del for oss. Hvordan dette påvirker oss i perioden fremover vet vi ikke helt, men vi har kommet frem til en plan og et utgangspunkt. Den vil vi presentere i løpet av september 🙂
Hver samling går over to dager, pr dag blir det gjennomført to treningsøkter som har en varighet på minimum 1,5 time. Mellom hver økt er det en lengre lunsjpause. Totalt blir det 3 timer pr dag og 6 timer med trening pr samling.
Organisering av treningene
Deltakerne deles inn i 4 ulike grupper. Deretter fordeles disse på ulike stasjoner. Hver gruppe gjennomfører treningen på de ulike gruppene, før de rullerer videre. Hva som er opplegget på de ulike stasjonene varier etter hva som er tema for de ulike samlingene. Det blir alltid lagt opp til at en av stasjonene er en spill sekvens, og i den spill sekvensen jobber vi videre med temaet for samlingen. Her vil det da bli coachet i forhold til de ulike senarioen som dukker opp i spill øvelsen.
Antall deltakere og påmelding
Påmeldingen legges ut nokså tidlig i oktober. Det vil være 100 plasser tilgjengelig og disse tildeles etter førstemann til mølla prinsippet. Ingen mulighet for å forhånds reservere plass, ei heller melde på i ettertid, etter at plassene er fylt opp.
Mer informasjon vedrørende organisering og andre praktiske opplysninger kommer utover 🙂 Så følge med og ta gjerne kontakt med oss hvis du lurer på noe 🙂